Friday, January 17, 2014

tiffany blue...cantik

Assalammualaikum semua.....apa khabar...ada pergi kenduri kawin ke hari ni. Selain dari menikmati hidangan makan tengahari, mengucapkan tahniah pada tuan rumah yang menerima menantu....mata juga kadang-kadang mencuri pandang ke meja utama...kalau SAG mesti mencari kek perkahwinan..dan pagi ni SAG dah siapkan satu set kek kawin dua tingkat, yang diminta tuan rumah ..warna sedondon dengan khemagh dan baju pengantin..

Mencari Mr.Google juga nak campur warna supaya jadi tiffany blue...dan Alhamdulliah warna yg diminta menjadi akhirnya. Design pula nak moden-moden gitu...SAG intai juga blog kengkawan nak cari idea..., kalau diminta macam ni..jadi kena berfikir sikit...dan sebenarnya kerja jadi mudah kalau design ditunjukkan sendiri oleh customer...ini juga satu cabaran untuk disiapkan..

Lebih mencabar lagi ..sebab apa-apa pun tak siap lebih awal..dengan anggapan kek yang nak dibuat nampak mudah..tapi sehari sebelum tu teringat pula nak bawa kek ke majlis perjumpaan kawan-kawan lama...akibatnya balik dr majlis malam tu rasa tak boleh tido menyiapkan tempahan ni.....dua biji kek dan dua puluh lima biji cup cakes....Pagi ni Alhamdulillah siap semua dan jam 10pagi tadi dihantar ke rumah pengantin. Terima kasih kak Ani..Selamat Pengantin Baru Dr. Izzati dan pasangan.


No comments:

Post a Comment